The Board You Can’t Afford

Formålet med The Board You Can’t Afford er at etablere et attraktivt ”Advisory board” og fællesskab for lokale vækstvirksomheder.

Målet er at skabe et attraktivt fællesskab for virksomhedsejerne og -lederne og give dem værktøjer og inspiration til at kunne udvikle deres virksomheder yderligere og mere effektivt.

For mentorerne er målet at skabe stærke relationer til byens mere attraktive vækstvirksomheder samt til mentorerne indbyrdes.

Der tilknyttes 5 mentorer indenfor: finansiering, revision, advokat, markedsføring/kommunikation samt strategi og forretningsudvikling. (De første 4 er alle lokale. Strategi og forretningsudvikling varetages af The Board You Can’t Afford.)

Et forløb dækker i alt 5 møder. Opstartsmøde og ét møde hos hver af de 4 mentorer. Derudover afholdes et hyggeligt VIP-arrangement i samarbejde med det lokale sports- eller kulturmiljø.

The Board You Can’t Afford er mødefacilitator til alle møderne, og varetager ligeledes de praktiske og administrative opgaver omkring netværket.

Udbytte

Som mentor får du mulighed for at tilbyde dine eksisterende kunder et unikt værditilbud, som vil hjælpe til at knytte disse kunder endnu tætte til dig.

Supplerende og mindst lige så værdifuldt, får du mulighed for – ikke mindre end 6 gange – at komme i tæt kontakt til nogle af byens yngre og mest interessante vækstvirksomheder.

På dit eget mentormøde får du mulighed for at vise din virksomheds kompetencer overfor potentielt nye kunder.

Leder du ledere så se og hør her, hvordan du effektivt kan booste jeres akkvisition over for nye kunder.

Er du afdelingsdirektør så se og hør, hvordan du med få ressourcer kan differentiere din afdeling i jagten på nye og udviklingsorienterede erhvervskunder.

Hvis du er rådgiver og vil endnu tættere på dine kunder, og måske vil du også gerne have nye kunder … så se og hør lige her.

Møder

The Board You Can’t Afford faciliterer både opstartsmøde samt de 4 ”mentor-møder”. Mødeleder sørger for at opnå struktur og værdi i møderne.

Sammen med mødelederen står den enkelte mentor for agenda samt logi og forplejning til eget møde.

Omkostningerne til VIP-arrangementer er inkluderet i deltagerprisen.

Der vil ikke være decideret emner til VIP-arrangementet. Disse vil have fokus på inspiration, erfaringer, oplevelser samt at styrke relationerne.

Medlemmer

Netværket skal optimalt bestå af 20 – 28 board-deltagere, der repræsenterer tilsvarende mange vækst- og udviklingsvirksomheder. (Dog kan der være flere deltagere fra samme virksomhed.) Hver mentor skal således bidrage med 5 – 7 deltagere fra egen kundekreds og netværk i øvrigt.

Deltagerne vil oftest være lidt mere etablerede SMV’er, som fokuserer på udvikling og vækst. Der kan også være tale om startups med stort potentiale.

Sourcing af medlemmer kan bl.a. ske via:

  • Værditilbud til egne kunder.
  • Aktive kundeemner.
  • Samarbejde med Erhvervshuse og lignende.
  • Øvrigt netværk.

Bliv del af et Advisory board, de fleste virksomheder kun kan drømme om

Vi mødes i ”Board lokalet” i alt 5 gange af ca. 3½ – 4 timer. Hertil afholder vi et spændende og hyggeligt netværksarrangement.

Det er The Board You Can’t Afford’s  ønske, at forløbet også vil bidrage til at knytte mentorerne endnu tætte sammen og styrke deres indbyrdes samarbejde.

Advisory boardet etableres i udgangspunktet for de 5 møder og med en varighed på knapt et år.

Ønsker deltagerne det, vil det være muligt at forlænge med yderligere 5 møder.

Det er forventningen, at board deltagerne er på plads inden første møde. Men principielt vil det være muligt at for nye deltagere at ”hoppe på i farten”.

Dagsorden

Indholdet på en mødedag afhænger af deltagernes ønsker, idet mentorerne vil behandle og komme med løsningsforslag til aktuelle og / eller helt konkrete udfordringer, board deltagerne måtte have i deres virksomheder.

Eks. kapitalfremskaffelse, optagelse af investorer, god markedskommunikation, ”Hvordan får min virksomhed succes” osv.

Et møde består typisk af ca. 1½ times indlæg fra mentor. Den resterende mødetid benytter deltagerne til at drøfte indlæggene med hinanden i mindre grupper.

Som mentor får du en unik mulighed for at positionere din virksomhed som ”Det bedste alternativ” til board deltagernes nuværende rådgiver … måske endda lidt bedre?

Økonomi

Mentorer betaler hver kr. 15.000 for deltagelsen og sørger for lokaler og forplejning til eget arrangement.

Opstartsmødet gennemføres af mødelederen og afholdes hos lead mentor, der således fungerer som primær vært på opstartsmødet og sørge for lokaler samt forplejning.

The Board You Can’t Afford sørger for al administration, mødeledelse samt kommunikationen mellem mentorer og medlemmer, samt afholder omkostningen til VIP-arrangement.

Kontakt

The Board You Can’t Afford

Vest for Storebælt: NJ Jacobsen
+45 24 26 60 00 / nj@tbyca.dk

 

Øst for Storebælt: Mads Transel
+45 31 60 60 00 / mt@tbyca.dk